Vertaistukiryhmät kokoontuvat

torstaisin klo 12.00 alkaen

Järjestöjen talolla, Latokartanontie 2.

Toimintakalenterin mukaisesti.

Järjestöjen talo

TOIMINTAKALENTERI

Noudatamme viranomaisten määräyksiä korona epidemian leviämisen ehkäisemiseksi.

JOULUKUU 2021

To.2.12 klo 12 Vertaistukiryhmässä lautapelejä.

Sitovat ilmoittautumiset Lumon jouluaterialle La 11.12 klo 12-15 Cafe Herkkuhetki viimeistään torstaina 2.12

To 9.12 Yhdistyksen sääntömääräinen SYYSKOKOUS klo 13.00. Ovet avataan klo 12.00 Tervetuloa! Hallitus.

Kokouksessa valitaan äänestystämällä ehdolle asettuneista puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet vuodelle 2022.

Pe 10.12 Uimahallilla terapia-allasvuoro klo 13-14. Pikkujoulujumppa.

Pe 10.12 Joulumyyjäiset seurakuntakeskuksessa Diakonian joulumyyjäisten yhteydessä klo 16 - 18. Arpajaiset, osastollamme käyneiden kesken arvotaa arvokas taulu. Joululahja tavaraa, käsitöitä ym.

La 11.12 Lumon jouluateria Cafe Herkkuhetkessä klo 12-15.

Ti 14.12 klo 13.30-16.00  Koulutie 5, Lampila rakennus. Tarinateatteri verkossa. MTKL ja Q-teatteri, Hyvä kätilö.   Tule mukaan nauttimaan uudenlaisesta teatterikokemuksesta.

To 16.12 Lumon pikkujoulu Järjestöjen talolla klo 12 alk

Finkinossa Tampereella tulee 22.12-21 ensi-iltaan The Matrix Resurrections 2 t 28 min (Keanu Reeves ja Carri-Anne Moss palaavat ikonisiin rooleihinsa Neona ja Trinitynä) Teemme retken Ma 27.12 iltanäytökseen. Jos olet kiinostunut lähtemään mukaan ilmoittaudu 22.12 mennessä. Hintatieto kuljetuksineen selviää kun halukkaiden lähtijöiden määrä on selvillä. Sponsoroitu retki. Ilmoittautumiset mtyorivedenlumo@gmail.com tai puh. Ullalle 050 0639662 TEKSTIVIESTILLÄ

HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA TEILLE KAIKILLE !

Marraskuu 2021

Uimahalli terapia-allas vuorot pe 12.11 ja 26.11 ja 10.12 pikkujoulujumppa, kirjoita nimesi Lumon vihkoon

To 4.11. Ehdokasasettelu Lumon v. 2022 hallituksen jäseniksi ja puheenjohtaksi on avattu

La 20.11 Retki Museokeskus Vapriikkiin Tampereelle, päänäyttely Ritarit

Mielenterveysviikko 21.11-21.11-21 Mielenterveysmessut verkossa 23.11-28.11-21

To 25.11 Lumon mielenterveysviikon tapahtuma Järjestöjen talolla klo 13-15.30. Esittelemme yhdistyksen toimintaa.

Vierailijana Taidegraafikko Tom Linkopuu ja hän puhuu klo 13.30 alk. taiteen merkityksestä ihmisen hyvinvoinnille

Kakkukahvitus, lapsille leikkihuone, käviöiden kesken arvotaan mm. S-Marketin lahjoittama herkkukori, Tarjalan tuotepakkaus,Cafe Herkkuhetken ja Hellan  lahjakortit. Joulupukin pajassa esillä ryhmissä tehtyjä kudonnaisia, uniikkeja kortteja, koruja jne. Taideryhmän töiden näyttely.

Oriveden Sanomat N:o 48 / 1.12.2021 keskiaukeama. Päätoimittaja Jaana Ala-Lahti: Juttu tapahtumastamme.

Tärkeä osa Lumon toimintaa on vertaistuki            "  Vertaistukea me saamme myös iloisissa hetkissä  "

Pe 26.11 Uimahallin terapia-allas vuoro klo 13 -14

LOKAKUU 2021

Lumolaisten oma uimahallin terapia-allas vuoro perjantaisin klo 13-14. Päivät 15.10, 29.10, 12.11, 26.11 ja 10.12 Ilmoita että tulet Lumon vuorolle ja kirjoita nimesi kassalla olevaan kävijävihkoon, niin laskutus tapahtuu Lumolle.

To 7.10 Hallituksen kokous

To 14.10 klo 12-14 Hyvän mielen bingo,maksuton.

klo 14-15.30 Hallituksen pikakokous

Pe 15.10 klo 13-14 Uimahallilla terapia-allas vuoro

To 21.10  Ei vertaistukiryhmää.

To 28.10 klo 12 alk. Pelataan lauta-ja korttipelejä. Vertaistukiryhmä peruuntui sairaustapausten vuoksi.

Pe 29.10 klo 13-14 Uimahallilla terapia-allas vuoro

SYYSKUU 2021

Aktiiviset tauot piristämään kehoa ja mieltä. Harjoitteet löydät Mielenterveyden keskusliiton verkkosivuilta videomuodossa: www.mtkl.fi hakusanalla: Olohuoneen osallistujat. Videot nähtävillä tämän vuoden loppuun saakka.

Tutustu myös syksyn 2021 kurssitarjontaan.

To 2.9 klo 12 alk. Vertaistukiryhmä

To 9.9 klo 12 alk. Pihapelejä

Pe 10.9 Lumolaiset on kutsuttu Eräjärven Tupateatterin "Leninin jäljillä"-esityksen kenraalinäytökseen. Antti Hopian hulvaton farssi, Jarmo Skönin ohjaus

To 16.9 klo 12 alk. Kokkiryhmä

To 23.9 klo 12 -16 Vertaistukiryhmän keskustelun aiheena "Arjen haasteet"

To 30.9 klo 12 alk. Vertaistukiryhmä. Maksuton bingo.

ELOKUU 2021

ma 02.08 Hallituksen kokous

to 05.08 klo 12.00 Vertaisturiryhmä

Ilmoittautuminen Oriveden seudun kansalaisopiston kursseille alkaa tiistaina 10.08-21 klo 7.30, Internetissä 24 h

: www.opistopalvelut.fi/orivesi. Puhelimitse 040 1339 118

opistosihteeri Piia Leppänen. Kurssi 1103125 LUOVAN MIELEN TAIDERYHMÄ LUMI alkaa 8.9-21 klo 12.45 Taidepajalla. Lumo maksaa kurssimaksusi.

to.12.08 retki seurakunnan leiripirtille.

HEINÄKUU 2021

la 17.07 Karting-retki Partolaan

ke14.7 Teatteriretki Rönnin kesäteatteriin

KÄTKÄLÄINEN JA NAAPURIN MIES

to 08.07 klo 12 Levyraati Järjestöjen talolla

to 01.07 klo 12 Keskustelua aiheesta "Traumat" Järjestöjen talolla

KESÄKUU 2021

Hyvää Juhannusta kaikille!

to 24.06 klo 12 Juhannuksen vastaanottajaiset Järjestöjen Talolla

to 17.06 klo 12-16 Bingo

to 10.06 klo 12 Piha- tai sisäpelejä säätilan mukaan Järjestöjen Talolla

TOUKOKUU 2021

20.05 klo 13.00 Vertaistukiryhmän vierailu Oriveden A-kiltaan, Koulutie 5, Lampila-rakennus

26.5 klo 12.00 Lähdetään lenkille Järjestöjen Talon pihasta, lemmikit voivat tulla mukaan

27.5 klo 12-15 Talousneuvola.

Maaliskuu 2021

to 4.3 Yhdistyksen sääntömääräinen Kevätkokous klo 13.00 Järjestöjen Talo, Latokartanontie 2

Seuraa ilmoittelua Oriveden Sanomien MeNyt palstalla!

UUTISIA JA TAPAHTUMIA YHDISTYKSEN HISTORIAN VARRELTA

Maaliskuu 2018

Säästöpankki Sinetti luovutti Oriveden mieleterveysyhdistys Lumolle Hyviä tekoja -lahjashekin 1000,00 €  luovuttajana toimi Sinetin palvelupäällikkö Lotta Tamsi ja vastaanottajana yhdistyksemme puheenjohtaja Ulla Voutilainen. Säästöpankkien vastuullisuustoimintaan kuuluu, että he jakavat vuosittain osan voittovaroistaan paikallisille toimijoille. Pankin järjestämässä nettiäänestyksessä Lumo oli saanut eniten ääniä.

Viittaan Oriveden Sanomien kirjoitukseen 28.03.2018 / Kati Pääkkönen

Lumon puolesta haluan kiittää Sp Sinettiä ja kaikkia niitä henkilöitä, jotka olivat meitä äänestäneet  ja toivat meille tämän yllättävän kunnian. Ulla Voutilainen Lumon puheenjohtaja

Huhtikuu 2016

20.04.2016  Oriveden Yrittäjät ry myönsi Lumolle:

ANSIOKAS ORIVESILÄINEN YHDISTYS 2016

toimintastipendin ja kunniakirjan tunnustuksena yhdistyksemme ansiokkaasta toiminnasta.